İnşaat Ruhsatı İçin Gerekli Belgeler


Her insanın hayali sorunsuz bir şekilde evinde veya işyerinde yaşamlarını sürdürmektir.
Özellikle resmi işlemlerin yapılmış olması ve güvenli bir şekilde mülkiyetin sağlam olması
kişilerin daha güvenli şekilde yaşamalarına olanak vermektedir. Bu resmi işler arasında
öncelik olarak inşaat ruhsatı yapılması planlanan bir mülk için en önemli kavram olmaktadır.


İnşaat Ruhsatı İçin Gerekli Belgeler

Yapılması planlanan bir konutun veya iş merkezinin ilk olarak bağlı bulunduğu resmi
birimlerden birtakım işlemler yaptırması gereklidir. Özellikle bağlı bulunduğu belediye
tarafından alınacak belediye inşaat ruhsatı ilk basamak olarak yer almaktadır. Bu belge için
bazı kriterler bulunmakta ve bu kriterleri resmi olarak yerine getirenler bu haktan
yararlanmaktalar. Eğer ileriye yönelik problemsiz bir yaşam istiyorsanız kesinlikle yaptırmayı
düşündüğünüz konut için, gerekli olan resmiyetleri yapmalısınız.

Yapı Ruhsatı İçin Gerekli Belgeler

Halihazırda bir arsanız veya boş yeriniz var ve buraya bir inşaat yaptırmayı planlıyorsunuz.
Ama nereden ve nasıl başlayacağınızı bilmiyorsunuz? Sizler için inşaat ruhsatı için gerekli
belgeler nelerdir araştırdık.
İlk olarak ruhsat başvuru dilekçesinin hazırlanması.
Yapı ruhsatının alınacağı yerin tapusu.
Oda onaylı mimari proje ve mimarlar odasından alınacak sicil belgesi.
Elektrik ve Sıhhi tesisat projesi oda onaylı.
Yapıya uygun zemin etüd raporu ve harita evrakları.
Bu bilgiler genel olarak belediyeler tarafından istenilen kriterlerdir. Daha kapsamlı bilgi
sahibi olmak için, bağlı bulunduğunuz belediyeye giderek, daha detaylı ve kapsamlı bilgi
alabilirsiniz.

İnşaat Ruhsatı Almak İçin Gerekli Koşullar Nelerdir?

Öncelikle işlerinizi kolaylaştırmak ve bazı durumlarda zor durumlarda kalmamak için,
kesinlikle tapu kimin üzerineyse o kişi işlemleri yürütmelidir. Eğer inşaat yapılacak arsanın
sahibi bu işlemleri yürütemiyorsa, yapacak olan kişi tüm işlerin takibini yapabilmesi için
vekalet yaptırmalıdır. Günümüzde inşaat proje ve ruhsat masrafları yetkili merciler ve
özellikle o bölgenin belediye mercilerince planlanmaktadır. Gidecek olan masraf ve gerekli
olan evrakların neler olduğu hakkında eksiksiz çalışma yapmak için, bu mercilerden ön bilgi
alınmalıdır. Eğer mal sahibi bu işlemleri yürütemiyorsa, tanıdığı bir kişi için noter vekaleti
çıkarılarak işlemler yürütülebilir.

Bir önceki yazımıza https://insaatderyasi.blogspot.com/2019/05/sauna-sobas-nasl-calsr.html linki üzerinden ulaşabilirsiniz.

Yorumlar